maanantai 31. tammikuuta 2011

Lähdön hetkellä

Jännistys hiipii jo hiljalleen mieleen, ehkä jo korkea aikakin, sillä lähtöön on enää aikaa alle 12 tuntia.
Kaiken pitäisi olla hoidettu, tavarat pakattu, vakuutukset ja raha-asiat hoidettu ja ainoa hoitamaton asia on itseni hoitaminen ajoissa Lappeenrannan lentokentälle klo 8.15 lennolle.

Päätin alusta lähtien, että haluan lähteä Lappeenrannasta liikenteeseen, sillä minusta tuntui turhalta ensin pyytää avomiestäni heittämään minut Helsinki-Vantaa-lentokentälle ja sitten ajaa takaisin kotiin yksin.
Tällä suunnitelmalla siis mennään.

Ensimmäinen lento lähtee Lappeenrannan lentokentältä klo 8.15 huomisaamuna. Lappeenrannasta matka alkaa kohti Riikaa, johon minun tulisi saapua noin klo 9.45. Jos aikataulu pitää paikkansa, minulle jää tunti aikaa hoitaa itseni seuraavaan koneeseen, joka lähtee Riikasta klo 10.55 kohti Wieniä. Wienistä matka jatkuu kohti Prahaa junalla, joten Itävallasta tulee varmasti yksi mielenkiintoisimmista pysähdyksistäni matkallani määränpäähäni. Tämä puhtaasti siitä syystä, että minun on löydettävä oikea bussi oikealle juna-asemalle useiden eri vaihtoehtojen joukosta ja aikaa ei ole paljoa hukattavaksi, sillä saapumisen Wieniin (klo 12.20) ja lähtemiseni kohti Prahaa (klo 14.33) väli ei ole suuren suuri ja siirtyminen vie suuren osan tuosta ajasta.

Uusi tuutorini (tai kuten Tsekissä sanotaan"buddy") Eva lupasi saapua rautatielle minua vastaan, jos ja kun löydän itseni Prahan päärautatieasemalta :) Toivottavasti kaikki menee niin kuin olen suunnitellut ja olen aikataulun mukaisesti huomisiltana Golden Tulip Terminus Hotellissa kylpyammeessa toipumassa kokemusrikkaasta matkustamisesta.

Täältä tullaan Praha! \o/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti